tisdag 28 februari 2012

nervöst

Jag ska erkänna nåt för er.
Imorgon ska jag åka slalom med mina söner. Eller åka och åka... försöka iaf. Vilgot stod på skidor två gånger ifjol. En gång med sin gudfar och en gång med mannen. Ted har bara sett hur dom gör på tv! :)
Men imorn ska jag och syrran åka till Simpsiö. Jag som själv inte åkt speciellt mycket. Jag som själv har lite svårt med den där sporten. Jag som inte gillar att åka upp i liften.
Men i barnbacken ska vi väl klara oss?
Det gäller ju att få dom att förstå det där med plogandet och svängandet och eventuellt att stanna! :) (Ted är nämligen övertygad om att han vill lära sig. Men få se hur det blir imorn. Pulkabacken med moster är alternativ två för honom! )
Äh, det ska nog gå bra. Vänta bara. Snart är det Alperna som gäller.

Andreas Romar ska bli nån sorts fadder för vår skola. Kanske man borde be  om  lite slalomskola för kidsen och mig! :)


(Jo, jag har varit på skidresa med hans far i jumpa-spec studierna. Men fokusen låg kanske inte just i slalomåkningen då! Mera after-ski... )

Inga kommentarer: