lördag 14 december 2013

spännande

Imorgon är en spännande dag. 
Vilgot ska åka iväg på sin allra första innebandyturnering. Pojkarna far ensamma med tränarna med buss till Nykarleby. Föräldrarna åker efter bussen i egen bil dock... ;) ska bli så roligt att få se honom spela. 
Spelkläderna, lagets dräkt, skyddsglasögona och mailan är framplockad. Matsäcken har planerats och han ville ännu att jag skulle ladda ner lite musik på hans telefon för resan ifall han inte vill prata med de andra hela tiden. :)

Det som gör mig extra stolt är att 99 % av lagkamraterna är finskspråkiga. Tränarna likaså. Men han försöker och kämpar. Och vill så gärna. Tack vare moffa och grannar förstår han ju nog det mesta. Men pratandet är det lite si och så med ännu. Mer och mer kommer hela tiden. Önskar nog nu i efterhand att någon av oss verkligen skulle ha pratat finska med dem ända sen de var små. Man får så otroligt mycket gratis. 

Så imorgon ska denna morsa sitta lugnt och stilla och titta på matcherna. Visst!? :) (man vill ju inte vara pinsam som min yngre son börjar påstå att jag kan vara...)
Och på tal om yngre sonen... Han for iväg till famo. Han har absolut inget intresse av att se på sånt här. Urtråkigt tycker han. Så vilken tur att vi har famo som alltid tar emot honom med öppna armar. 
Jag hoppas ändå att han kommer hem på måndag även om hans planer var att stanna i flera veckor. 
:)

Inga kommentarer: