torsdag 31 juli 2014

Inte redo

I slutet på varje semester brukar min renoveringstand börja värka. Varje semester slutar altid med att vi har nåt projekt på gång. Men inte denna gång.
Det här är första gången i mitt liv som jag inte är redo att börja jobba. Jag kunde gott och väl slappa en månad till. Vi har haft en underbar sommar med bra väder, mycket villaliv och också ro att bara vara hemma. Däremot tycker jag att jag inte har hunnit umgås med alla mina vänner tillräckligt... :)
Jag har ännu inte börjat tänka jobb. Inte börjat planera. Och inte kännt den rastlöshet jag brukar veckan före jobbet börjar.
Jag vet inte vad det beror på. Om det beror på det underbara vädret? Eller på att barnen blivit större och man inte mera är slutkörd efter en sommar hemma tillsammans? Eller beror det på att jag verkligen lyckats koppla av och njuta av stunden mera i sommar. Att njuta av de små saker som gör vardagen så härlig...

Jag vet ändå att när nästa vecka kommer så går jag ändå med lätta och glada steg till klassrummet för att börja på. Det kommer att bli lika roligt som alltid. För den härliga semestern mäste ju någongång ta slut...

Inga kommentarer: