torsdag 19 februari 2009

nattliga äventyr


Det verkar vara dags igen- Då V var kring 6 månader slutade han sova på nätterna. Han var som mest vaken säkert 1-2 ggr i timmen. Det är egentligen först nu efter 2,5 år som han sover bra. Kanske mitt eget fel då vi inte lyckades hitta nån sömnskole-metod som vi genomförde från början till slut. den senaste veckan har ted varit väldigt orolig nattetid. Jag får nästan panik när jag vet hur det kan spåra ur. Så om det inte blivit bättre igen de närmaste veckorna så tänker jag köra stenhårt med sömnskola. Jag klarar helt enkelt inte av att vaka igen det närmaste året. Andra har lyckats få sina barn att sova så då ska jag också. Den mest omtalade är väl Anna Wahlgrens sova hela natten. Kanske jag borde studera den lite närmare här inom kort.

inatt var en super härlig natt. T var första gången vaken vid 10, sen 11 och från halv 12 tog det ca 40 min innan han somna om. Sen vakna han igen vid 4 och sov i små snuttar till 6 då han bestämde sig för att ta morgon. Däremellan fick V för sig att han skulle börja med tuttflaskan igen och skrek efter den vet hur länge. Nice... Nå småbarnslivet är självvalt och jag skulle aldrig byta bort det. Tu att vi snart far till himos så mommo (som ändå vaknar tidigt) får vara med Ted då han vaknar. Kanske man får sova ända till halv 8 nån morgon! :)


Nu är det dags för att byta en stinkande blöja.

Inga kommentarer: