måndag 23 april 2012

en annorlunda måndag

Istället för att stiga upp 7 steg jag upp halv 6.
Istället för att åka bil till jobbet flög jag till Hesa.
Istället för att undervisa fick jag diskutera, visionera (kan man säga så?) och planera.
Istället för att äta en inte så god skollunch fick jag äta en alldeles ljuvlig toast skagen med en god vän SAMT dricka ett glas vin.
Istället för att rusa hem från jobbet och laga mat fick jag gå på stan och shoppa.
Istället för att leka,städa och natta barn fick jag gå på restaurang och äta gott samt ha givande diskussioner.
Omväxling gör gott ibland.

Nästa måndag kommer jag att uppskatta min alldeles vanliga måndag mycket mer!

2 kommentarer:

Anna sa...

Låter skönt :) Vad shoppade du?

Linda sa...

Lite födispresenter, ett par jeans åt mig och "förskolebyxor". :)