tisdag 5 juni 2012

Kollektiv

Sommarlovet har kört igång och med det också vårt kollektiv. Vi lever i symbios med grannarna speciellt under sommaren. Barnen springer mellan husen och leker från morgon till kväll. Lunch och mellanmål serveras lite här och där och äts av alla. Ibland saknas en del familjemedlemmar, som tex ikväll när v och m var på träning och Tuija i jobbet. Jag och Jani var turvis hos dem och hos oss med de tre övriga barnen, drack kaffe och spionerade på andra grannar.
Det är så otroligt skönt att ha grannar "man har nytta av". Både som sällskap man trivs med och sådana man kan be om hjälp. Visst har jag hellre några extra munnar att mätta ibland när jag på köpet får underhållning för egna barn. För då får jag oftast också något gjort när barnen leker...
Vi har ibland skämtat och undrat vad de övriga på gatan tänker om vårt spring... :)

Just nu ligger det fyra svettiga barn bredvid varandra och har svårt att somna. Det fnittras en hel del ännu. :)
Imorgon är flickorna med oss då deras föräldrar jobbar. Är glad att jag kan hjälpa så inte flickorna behöver vara på dagis. Och hjälpen returneras helt säkert förr eller senare, på ett eller annat sätt.

***
Det här och det att jag två dagar i rad fått träffa min "barndomskollektiv-vän" som annars bor längre bort gör mig så glad.
Tack Anna för gårdagen och dagens träff. Jag önskar verkligen att vi bodde närmare varann så att jag kunde få mysa med Linnea och prata med dig lite oftare. Bara umgås och vara... Pojkarna älskar verkligen att leka med Bella. Enda som saknades enligt Ted var Mattias! :) Hoppas vi ses snart igen.


Inga kommentarer: