tisdag 2 juli 2013

några flaskor...

Vi har ett kallförråd på gården. Där förvaras allt mellan himmel och jord. Idag tyckte jag att det var en bra dag att dra ut allt och städa. Jag hittade massor jag ska sälja på loppis. Massor som ska slängas och en hel billast med tomma flaskor och burkar. 
Packade in barnen i bilen med burkarna och for för att panta dem. Ted hade städat hela förrådet med oss så han var värd en liten belöning efter att vi pantat allt. Det blev två kärror fulla och eftersom jag inte kunde köra båda fick pojkarna köra en. Gissa om vi fick en hel del blickar på oss. Kan tänka mig att de tänkte på de stackars barnen som hade såna storkonsumerare till föräldrar. Måste försöka fota oss i smyg... Så den blev visst lite suddig. :)

observera hur killarna utrustade sig... Men vantar så de inte sku bli klibbiga.
Man kunde nästan tro att de pantat flaskor förr. )

Inga kommentarer: