måndag 17 februari 2014

Matbloggen

Ibland lyckas jag över mina egna förväntningar. Som till exempel igår...
En stor favorit just nu är att använda grytan. I den tillreder jag en hel del på helgerna när tid finns. Igår hade jag en bit nöt yttre filé som jag skar i bitar, gned in salt och peppar, och stekte. Sen ner i grytan. Till näst stekte jag upp gul lök, morötter, vitlök och äppel. Hällde på rödvin, kantarellfond och i med mera kryddor. Puttrade i grytan i över 3 h på låg värme. Serverade med mos. Och det var alldeles underbart. 


Idag har vi en slö lillebror med lite stegring. Insåg ren igår att något var på gång då han självmant gick och la sig ren halv 8. Med tanke på att sportlovet är nära får han vara hemma och vila ännu imorgon. Som tur är ställer moffa upp och sköter. Gjorde en laxsoppa åt dem klart nu ikväll. Samtidigt slängde jag ihop en pannkaka till kvällsmat. ( moffa: gluteeniton. Saat syödä! :) )


Här var kvällens matblogg. Må så gott! :) 

Inga kommentarer: