tisdag 27 januari 2009

stress

Idag har man igen fått bevisa hur många saker man kan göra på en och samma gång. Dagen har varit smått stressig. Men vi börjar från början.
Ted har efter att han börjat få i sig mera fast mat hat lite besvär med att tömma magen. Kakkandet alltså. Det har gått 3-4 dagar mellan och den sista är alltid jobbig då det antagligen börjar bli så fullt att det gör ont och han inte vill äta mera. Nå, i natt har vi vakat pga det här. Imorse gav jag plommon genast på morgonen (igen) och försökte massera magen.

halv 9 ringer mannen och meddelar att jag måste skynda mig till R-kiosken och lösa ut Springsteen biljetterna. HAns bankkort fungerade inte och kassatanten hade redan printat ut dem. Så det vara bara att försöka sköta undan frukost och sånt snabbt. Givetvis skulle ju V bl.a. ta sin morognbajsning och leka med massor innan jag fick honom påklädd. Ted gnällde och var varken nöjd på golvet, i sittern eller i famnen. Efter många om och men var vi klara nästan en timme senare. Biljetterna fick vi med oss och mannen pustade ut.
När vi nu ändå var i farten for vi till bibban på samma gång. Vi fick med oss en bra hög med roliga böcker hem. Ted tog en tupplur under tiden.

Hemma var det dags att börja med lunchen. Hade tänkt laga makaronilåda. V fick lite korv så att han skulle orka vänta på maten. Ted fortsatte gnälla och V ville sitta i famnen och läsa böcker. Men lunchen då? ja den gjorde jag på sidan om. Märkte ju att jag dessutom köpt 250 g malet kött istället för 400. Nice. Så maten som sku räcka i flera dagar blev en en dags grej.

Sattte Ted utan blöja på golvet, för då brukar han vara ganska nöjd. Malet köttet stektes i stekpannan, makaronerna var så gott som färdig kokta och V satt bredvid och frågade en miljon frågor om vad som hände i Håkan Bråkan boken och varför. Då bestämmer sig Ted för att kakka. En stund senare var hela köksgolvet fullt med bajs och maten höll på att brännas vid. V gnällde, T gnällde och mamma ville helst gå och sova och lämna allt till sitt öde. Nå, vi fick det upprett, maten hittade sin väg ner i magarna våra och nu sover båda sött. Pust. Och klockan är bara 1. Hur ska den här dagen sluta?
Borde själv gå och sova en stund men är för trött för att kunna slappna av och somna nu just.

Uppdatering en timme senare: Ted vakna genast jag skrivit fädigt. Alla hotell i Tammerfors är bokade den 2 till 3 juni. Nice igen. hur ska jag nu få min lyxfrukost på hotell?

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh, det var minst sagt en "busy" dag!! Duktig du som klara allt galant! Håller tummarna att ni ska hitta nåt hotell i Tfors närhet i alla fall för juni.

Kram,
Anna R