lördag 31 januari 2009

tre års trots?

Det här med att leka med kompisar är ju såå roligt. Men sen när man blir ivrig så blir det så fel. Vilgot har den senaste tiden mer och mer blivit omöjlig runt andra barn. HAn vill så gärna leka men i något skede blir det bara bitande, knipande, rivande och tacklande... Jag blir så frustrerad. Och han är antagligen också frustrerad. Är det för att han inte kan uttrycka sig så bra? Eller är det en fas? Eller är det dålig uppfostran? Jag blir i vilket fall som helst snart tokig. Senaste veckan har han varit utan tv två kvällar pga att han bitit och bråkat. Han kan också få otroliga raseriutbrott ibland. Han slänger saker och skriker. Det däremot antar jag att är vanligt 3 års trots.
I torsdags var vi på mannen rinkabndymatch. Kompis E var där och det enda V sku göra var att tackla och härja. Tillslut lät vi dem va för ingen grät och de tyckte tydligen det var roligt...En point var ju att i tv får de ju tackla så varför får inte V då?!
jag hoppas att den här fasen snart är över. för den driver mig till vansinne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här med kompisumgänge är inte lätt, hos oss är det lite tvärt om, trollet försöker nog leka, men han vet inte riktigt hur. Om nån knuffas eller "härjar" drar han sig undan och leker själv i stället. Men hemma är han en vilding och skriker och härjar med oss föräldrar, och blir han riktigt arg är det en massa dumma, hit och dit.

Trollmamman