tisdag 5 april 2011

våren kommer



Vädret var alldeles underbart idag och vi var ute efter dagis och jobb. Killarna var överlyckliga över att hitta myror att undersöka. Den första fjärilen bongades också så håven fick grävas fram ur förrådet. Nu hoppas vi att snön smälter fort och att det torkar upp så man slipper alla kurakläder.


vilgot hade också sin första fotbollsträning idag. VIFK inledde träningar för -05 och -06 födda. Träningen hade gått bra och V gillade det. Han fick t.om göra mål på första "träningsmatchen". Med sig hade han också sin bästis N. när de blev indelade i lag och råkade hamna på olika lag konstaterade V att han INTE tänker ta bollen av kompisen. :) Men enligt mannen som var på plats var ändå alla i en enda hög så det var lite svårt att urskilja lag i spelet! ;)


Så nu kan karriären som fotbollsmamma börja.


Frågan återstår vad vi ska göra med Ted för att undvika "Jag-vill-också" skriket varje gång...


vi hittade lite grönt gräs också... Och i blomrabatten har det börja dyka upp små gröna skott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag fick också beundra myrorna vid garagedörren.

Anonym sa...

Så V. har oxå börjat spela fotboll. Vi var oxå där med Melvin men kände inte igen V. Nästa gång ska jag hålla bättre utkik :)

Anonym sa...

Oj, det har jag missat att fotbollen hade börjat. Jag tänkte på det igår att jag sku måst ta reda på när det börjar och så hade det redan börjat :(.

När är det nästa gång? Ifall vi intresse fortfarande finns och vi börjar.

Linda sa...

Varje tisdag kl. 18 till 19 vid lilla ehnvallen. Kolla in på www.vifk.fi också för mera info.