söndag 8 januari 2012

sista lediga dagen

Började dagen med att städa undan julgranen och det mesta av julpyntet. Det blir alltid så trist och mörkt igen när man tar bort allt.
Sedan bar det iväg ut på gården en stund i snön. Jagade skidor åt T i sportbutikerna men blir råddig av alla olika åsikter. Han har 100 cm skidor där man använder vanliga skor. Men tycker att det är så klumpigt så hade tänkt mig med riktiga monor. Vilgot har 120 cm så hade tänkt mig 100 eller 110 cm så att de inte blir för långa. Men enligt ena försäljaren lönar det sig absolut inte att ta kortare än 120. Så det blev inga skidor alls nu just. Känns lite dumt att köpa samma längd som Vilgot har...

Sedan åkte jag iväg med Vilgot och skidade i kyrkparken. Hade N, G och Tina med oss.
Sen hade jag ännu lovat en sväng till jobbet så jag jobbade medan pojkarna (alla 3) härjade i jumpasalen! :)

en effektiv dag med andra ord. Nu ska jag slappa i soffan och försöka att inte ha alltför mycket ångest över att återgå till jobbet imorgon.  Man har blivit lite bortskämd nu igen med tre veckor ledigt. Nå, snart är det sportlov...

Och förlåt över de frånvarande bilderna. Hinner liksom aldrig få med mig kameran nånstans...

ps. ingen vågade kommentera inlägget om skorpionen!? hur ska man tolka det... ;)

Inga kommentarer: