söndag 20 december 2009

julefrid

ja kanske den kommer snart. Friden alltså. Hinner ej med just nu. Stress, dunderförkylning och miljoner saker att göra. Också så Ted då till. Han fick öroninflammation och blev flunssig. trodde att hans gnäll och bråk berott på det men ingen förbättring ännu. Hans nattande tar ca en timme nu just och består av skrik och gråt. Inget är bra, inget duger. Varken egen säng, famn eller nåt annat. Jag håller på att bli tokig. Däremellan borde man ju hinna med Vilgot också. Känns som om allt rinner mig ur händerna. Det som borde göras hemma blir halvgjort eller inte gjort alls. Det står alltid nån och drar i mig när jag försöker få saker gjorda. Jag blir så frustrerad. Och då har jag prioriterat bort allt "onödigt". MEn det känns liksom ganska vettigt att försöka få kylen städad där det ligger mjölkfläckar från vem vet när och gammal mat i hörnen. Dit kan man ju inte börja proppa in härlig julmat. Nå, kanske det blir morgondagens projekt. Och en miljon andra saker. Tänker dessutom att jag ska få massor gjort när barnena somnat men då är jag så trött att jag stupar i säng själv.


Det här inlägget blev riktigt härligt stämningsfullt och fyllt med julefrid, eller hur!

:)
Kanske jag hinner återkomma med nåt positivt ännu före jul!

Ps. V meddelade igår att han ska bli sjörövare när han blir stor. :) då var det bestämt. Hoppas dom har bra lön...

2 kommentarer:

Mats sa...

Hej!

Har ni provat sovpåse? Vi skaffade en åt Hanna eftersom hon alltid vägrat sova med täcke och skillnaden på sömnkvaliteten nu är som dag och natt! Det är värt att testa! Vi är helt förstummade över hur stor skillnaden är före och efter!

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4409/pl

Anonym sa...

Hej!

Känner så igen mig i det du skriver. 100 saker som borde göras men man hinner bara ned en bråkdel. E som somnat så bra i egen säng vill krånglar för tillfället. Hoppas de är en övergående fas...

På tal om att bli sjörövare, mommo fråga igår va A ska bli när hon blir stor o hon svara prinsessa :)

Ha de bra och kom ihåg att lämna bort allt som inte är absolut nödvändigt att göra! Julen kommer ändå.

Hanna