torsdag 13 maj 2010

nya erfarenheter

Ted har varit lite hängig några dagar men igår fick han lite feber och en hemsk hosta. Eller man knappt kalla den hosta för han kunde bara kraxa lite så ont verkade det göra. Bestämde mig idag för att fara och kolla upp det. Tur... Läkaren gav diagnosen laryngit (tror jag). Efter att jag goolgat det blev jag inte värst mycket klokare. Nånting i halsen vid stämbanden. ingen antibiotika hjälper. Men där fick han flytande medicin (kortison tror jag) och sen fick han spira. Han sku ha på en "gasmask" 5 minuter och andas in medicin. Det hjälpte lite men läkaren ville avvakta ännu före vi åkte hem. Efter 40 min tyckte han iaf att vi kunde åka men vi måste fara tillbaka om hans anding blir sämre. Lite skrämmande men tur att man får hjälp iaf.
Mannen är också flunssig så nu har det varvat hela familjen.
Typiskt är ju att sommarvärmen sku komma just nu då vi får sitta inne. :(

Inga kommentarer: