måndag 31 maj 2010

underbar helg



vi fick en fin helg med besök hos vänner på fredag, lite shopping och god lunch på lördag före det var dags att styra mot bröllopet. Hela bröllopet var så underbart med vackert brudpar och fin fest. för att vara riktigt ärlig så hade jag inte ens så mycket hemlängtan under helgen. Men visst var det skönt att få komma hem och krama om killarna. Njöt nog extra mycket av att ha Ted nära inatt! :)

Idag var vi på 4 års kontroll till rg. vi hade bokat enkom i maj för att få vår "riktiga" rg-tant. Hon har annars alltid semester i maj. Givetvis var det ändå en vikarie för hon hade varit på operation. Rg- personal får ju också bli sjuka men det är så jobbigt med okompetenta vikarier. Den vi hade idag pratade dålig svenska och fick därför inte igång nån diskussion med varken mig eller Vilgot. Men hörseln och synen var mycket bra iaf. Men vikten hade sjunkit och längden stannat upp. Så nu fick vi ny tid om en månad med både vägning och läkare. Få se då om det blir nya blodprover och möjliga allergitester.

Om det visar sig att han har keliaki tänker jag faktist säga : VAD VAR DET JAG SA! åt alla på rg. Har ju varit på tapeten nu i närmare 3 år....

Dessutom äter han faktist bra för tillfället så kan inte förstå varför vikten gått ner. nå återstår att se nu då...

Ted har blivit en riktig pladdertacka helt plötsligt. Det kommer nya ord varje dag och han har börjat sätta ihop dem till meningar. Verkligen häftigt när han kan börja kommunicera på ett helt nytt sätt.

från och med nästa måndag kan jag igen kalla mig för en arbetande kvinna. Känns faktist helt okej. (åtminstone när det syns på bankkontot! :) )

Inga kommentarer: