tisdag 25 oktober 2011

prylstrul

I mina händer tycks inte prylar hålla speciellt länge...
Mina telefoner brukar hålla ca 1 år och efter det ser de bedrövliga ut eller har nåt fel. Trots det här har jag länge funderat på en "lite bättre telefon"... Och igår bestämde jag mig för en Samsung Galaxy S +! :) Ska vara mycket försiktig med den och skaffa nåt snyggt fodral till den så kanske den håller. Ska vi hoppas...

För en tid sen märkte jag att min ganska nya kamera låter konstigt och tar oskarpa bilder. Gick till Fotocenter eftersom den är 11 månader och har garanti kvar. Men givetvis var det enligt dem självförvållat och blir dyrt att fixa. Suck... Vilket betyder att det igen ska inskaffas en ny kamera. Kan inte tänka mig att vara utan heller. Nå, har iaf ett bra försäkringsbolag som gladeligen betalar in lite pengar åt mig redan den här veckan. Det räcker ju tyvärr inte till en likadan men får ta en funderare igen nu på vad jag vill ha och hur mycket jag vill satsa på den. Känns lite surt att igen satsa en hel del på en pryl eftersom dom inte tycks hålla i vårt hushåll... Kanske det blir en lite enklare digikamera den här gången... Några förslag?


Ska nog snart  visa lite bilder från lördagen i Tammerfors, men tiden vill inte riktigt räcka till nu.


Trevlig tisdag åt er alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ota välillä halvempi kamera jos vaikka oppisit oelmaan tarkempi tavaroitten käsittelyssä.

T.isä

Anonym sa...

joo joo, isä. Yritän! :)

Anonym sa...

typiskt fotocenter,sku gå dit igen,de försöker bara hävda det är ens eget fel, om du nu har garanti kvar får de väl ta sitt ansvar....

Linda sa...

jo fast det är inte Fotocenter som avgör utan Canon, och garantin gäller inte för självförvållade skador. :(