tisdag 20 december 2011

var är julstressen?

En vän frågade idag.
- har du julstress inför julen?
- Nej, svarade jag.
- Inte jag heller. Men man får ingen feelis då man inte stressar...

Är det så att julstämningen hör ihop med julstressen? Jag vet inte, har haft svårt att hitta "den rätta" julstämningen de senaste åren. visst är det roligt med julafton och att se glada (otåliga) barn. Men den där riktigt, riktiga julkänslan långt inne i själen är inte så lätt att få fram.

Men kanske den hinner dyka upp ännu. Kom på ett par klappar som ännu ska köpas, lite mjölk och sånt ska inhandlas, granen ska in och så ska vi fira med lite julgröt hos mamma med alla syskon på fredag kväll. Kanske den sedan har hittat hit. Julkänslan.

1 kommentar:

Jessica sa...

Jag tror absolut justämningen och julstressen ligger hand i hand. Jag har ännu inte tagit någon stress över julen, inget är ännu köpt eller fixat. Satt med mannen nu ikväll o diskuterade vad vi ska köpa till barnen och planerade vad vi vill ha på julbordet... Men ingen julfiilis heller... Men den kommer (hoppas jag) på torsdag eller fredag mitt i julstressen! :)