fredag 28 december 2012

det härliga jullovslivet

Förutom att njuta av mat och dryck har jag lovat mig själv att försöka röra på mig varje dag. 
Hittills har vi skrinnat en del, simmat, spelat snöfotis och så har det blivit en lite kortare länk i vinterkylan. Ska nog dra på mig skidorna också bara jag samlat tillräckligt med mod och inspiration. :) 
Idag testade jag även på att göra en köttgryta i min nya gryta som fick stå och puttra i flera timmar. alla tre män i detta hus var mätta och belåtna efter maten. Jag, som ju inte är nån större vän av vare sig köttgrytor eller köttsåser, tyckte väl sådär om experimentet! Men fortsätta använda den tänker jag absolut. :) Får väl bara prova mera recept och lära mig gilla det helt enkelt. 
Efter lite disco till Gangnam style fredagen till ära håller äntligen ungarna på att somna så vi andra kan fortsätta med våra julklappsböcker. Inte mycket kommunikation här för tillfället. Mest turas vi om att reda upp bråk och hjälpa med legodelar medan den andra får läsa vidare. ;) 
Imorn ska vi få va barnfria och besöka vänner. Jag hoppas det härliga jullovet aldrig tar slut. 



köttgrytan åt vi med pressad potatis, hemgjord coleslaw och en sallad
med vitmögelost, äppel och pistagenötter med honung. mums! 



Inga kommentarer: