tisdag 12 november 2013

Jag biter mig i tungan...

Just nu kunde jag skriva ett långt inlägg om Vasa stad och hur det funkar när det gäller framtiden för dagvårdsplatser för små barn i Gamla Vasa.
Jag kunde häva ur mig allt som samlats inom mig i flera veckor.
Jag kunde svartmåla en hel del, både personer och beslut.
Jag kunde säga riktigt fula saker och svära högt och ljudligt.

Men som någon klok person försökt säga åt mig så tänker jag sova på saken.
Jag tänker samla mig.
Jag tänker skriva klart och tydligt vad som händer och har hänt i något skede. Ingen tystar ner mig.
Men jag ska göra det sakligt och presentera fakta.
Sedan får var och en avgöra själva om det går/har gått rätt till.
Men en sak är säker. Så länge ingen motbevisar det vi har så kommer jag att högt och ljudligt basunera ut sanningen. Så länge jag bara kan. Och så hårt jag bara kan.
För det som nu håller på att ske är riktigt, riktigt vidrigt.

Inga kommentarer: