lördag 3 oktober 2009

öroninflammation

V var konstig helka gårdagen. Slö och hängig. Inatt var jag uppe och värmde vetedynan åt honom 3 ggr för han påstod att han hade sjuk mage och sku prompt ha dynan! :) Imorse kändes han varm och jag skulle mäta feber när han skriker till så fort jag tar i hans öra. Han erkände att han nog var sjuk så det var bara att hoppa i bilen. Läkaren konstaterade genast att det var frågan om en öroninflammation. Men nu på dagen har han varit ganska pigg och påstår att örat inte värker mer. Febern fanns nog ännu kvar så det blir åtminstone en innedag till.

Paranoid som man blir har jag gått och tyckt t på öronen också men där har det inte varit några reaktioner. Han är bara så otroligt förkyld ännu och har varit gnällig idag så få se...

Fick ändå en hel del gjort idag. Har städat, plockat fram lite vinterkläder och handskar och ommöblerat lite. Mannen har satt in utemöbler och städat upp i garaget så bilen ryms in. Imorn borde jag ännu gå igenom min egen skrubb samt städa kökets "romuskåp". Det går knappt att öppna dörren mer förrrän allt faller ut så det är verkligen dags...

nu ska jag ta en lonkero och dra mig till soffan. Kanske jag t.om. orkar se dom första 5 minutrarna av körslaget?
Men före det håller vi lottotummarna...

1 kommentar:

Jemayá sa...

Vet inte om det finns i Vasatrakten, men i Jstad finns en behandling som jag hört hjälpt många öronpatienter - testade den själv då jag sist var så förkyld. Om inte annat är det jätteskönt - infraröd behandling, nästan som att ligga i solarium, blir varmt och skönt. Rekommenderas! VAd hette de nu igen...finnsi källaren av ÖT-huset i varje fall..."hälsopraktik natura" kanske, det dök upp nu i minnet!