onsdag 28 oktober 2009

vart tar dagarna vägen?

Imorgon är det ren torsdag och snart har en vecka rusat förbi igen. Hur sku man hinna med allt då man jobbar när tiden inte räcker till när man är hemma?

VI hade skoj i lördags iaf. söndagen gick till att slappa halv dagen tills pojkarn kom hem. Var också inne på en massa bloggar och infosidor om ALL men jag tror jag står över nu en tid. Man blir bara ännu mer lessen. Men vi håller tummarna och ber för familjen varje dag.

Vilgot har klarat av att ändra klockan och dygnsrytmen ganska bra. Ted vaknade 5.50 på måndag och tisdag men sov till 6.45 idag så kanske vi börjar vara ur det värsta.

Vilgot har än en gång fått snuva. Jag blir tokig på det här. Kan vi iaf ha mögel hemma fast proverna inte visade nåt för 3 år sen? Eller är han bara en sån som får allt? För tillfället könner jag mig extra paranoid....Han ska börja sim & lek på söndag så hoppas han är i skick då.

Ska snart försöka få upp lite nya foton igen.

Till slut ett helt sjukt gott recept!

TEX-MEX PASTA

koka valfri pasta
Stek 400 g maletkött med en gul lök och en grovt riven morot.
Häll i en burk tomatkross och 3 dl köttbuljong samt en påse texmex krydda. Låt småkoka i 10 min.
Lägg i 1/2 - 1 burk majs samt en grön och en röd paprika. Låt småputtra i 5 min. Blanda i pastan. Strö riven parmesanost över.

(Tror att jag nästa gång sätter i lite creme fraiche så blir det ännu smarrigare)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Linda, första gången som jag kommenterar! Vi ska försöka oss på din tex-mex pasta imorgon :-)
Kanske vi kan komma o leka till er nån dag?
Anni, Linus och Alva!