tisdag 24 augusti 2010

vardagen

Jaja, 2 kommentarer och man hoppar av glädje! :)
nå, ja men sitter hos mamma och har nån minut extra före vi ska fara hem. Tänkte kort dra igenom vardagen... Den har ju ändrtas massor sen jobbet började.

Morgonen börjar kring halv 7 då Ted vaknar och vill ha välling och tv-program. Jag duschar, fixar mig, äter frukost och väcker Vilgot. Klär på ungarna och senast efter halv 8 är vi i bilen på väg till dagis.
På eftermiddagen försöker jag hämta barnen vid 3 tiden. Sen bär det av hem där V oftast börjar leka och T vill ta igen sig framför Tv:n. Båda skriker om famntid och uppmärksamhet samt är trötta och oftast ganska gnälliga. Efter att man fått ihopkokt lite mat brukar humöret bli bättre. Sen är det antingen lek ute eller inne som gäller. Har jag tur får jag fara iväg på jumpa en sväng. Sen vid 7 tiden blir det kvällsmat. 8 läser jag gonattsaga och v somnar snabbt. Ted brukar va lite segare men sover oftast före 9. Sen blir det lite dator och tv tid före jag själv stupar i säng. Nu har nätterna varit väldigt oroliga sen dagisstarten så senast vi 2 har jag båda killarna under mitt täcke. Och sanrt är klockan halv 7 och hela rumban börjar om igen.

Det låter antagligen JÄTTEspännande men är faktist ganska nöjd med tillvaron för tillfället. :) Lite bättre nattsömn och jag skulle inte alls klaga. Visst är det annat än att va hemma. Men att återgå till jobbet har varit bra för mig själv iaf. Sen är det en helt annan femm att fundera på vad som är bäst för barnen. Men tills jag blir lottomiljonär är det så här det måste va !

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter lite som hos oss och säkert många andra. Full rulle!:) Hoppas allt är bra med er.
Pamsan