onsdag 16 februari 2011

jobb, jobb, jobb

Av olika orsaker kan jag inte skriva om hur min vardag ser ut på jobbet.
Men ibland funderar jag om människor verkligen vet hur lärarna jobbar. Det som man ofta hör är att vi har korta arbetsdagar och långa lov. Min arbetsdag PÅ skolan började före 8 och tog slut efter 15 idag. Nu har jag just satt en del av kvällen på att jobba vidare. Och då handlar det inte om att rätta prov...
Dessutom är jag tyvärr sådan att jag inte kan koppla bort jobbet bara för att jag råkar befinna mig inom hemmets väggar. Det mal på ändå.
Jag tror att alla kritiska röster som tycker att lärarna ska jobba med en låg lön för att vi ändå är så mycket lediga borde prova på mitt jobb ën tid. Jag kan slå vad om att största delen skulle ge upp ganska snabbt.
Men missförstå mig inte. Jag skulle aldrig byta jobb! Jag älskar att vara lärare och jag trivs bra där jag är just nu. Jag har för tillfället en underbar klass med fina elever. Ibland blir jag bara så trött på alla fördomar som finns.
Och idag får jag vara tacksam för att jag får hela 1,2 % i löneförhöjning från och med maj. Jag jublar!

2 kommentarer:

Anna sa...

Word!

Johanna sa...

Jag är i sändning till 17 imorgon, så du ska inte undra ifall jag inte kan svara just då du ringer. Kram