lördag 14 maj 2011

lördag










Har haft svårt att komma in på bloggen de senaste dagarna. Tydligen nåt strul med servern?



Ted bekantade sig med sin småkusin Elsa. :)






Idag tillbringades dagen i Närpes. Mommo Marianne fyllde år och så var det villapremiär. Vilgot har väntat så otåligt så lite kall vind och senare också lite regn stoppade honom inte. Åtminstone somnade han lycklig ikväll.




Dagens höjdpunkter bestod av att meta och åka båt. Grannflickan fick också vara med.



Bredvid Mormor M finns ett uthus som jag aldrig tänkt på förr. Frågade vad där finns och plötsligt stod jag mitt i ett "likhus". Där förvarades byns likvagn och också ett redskap som användes för att dragga efter drunknade med. Vagnen var dammig och står och förfaller. Synd... Intressant var det iaf att titta och läsa på lapparna där fanns. Bildkvalitet blev tyvärr inte den bästa.









Vi avslutade dagen med pizza!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte tro ditt inlägg, för det här har jag drömt, för flera år sedna! Alltså jag drömde att jag gick in i ett uthus hemma hos mina föräldrar och fick veta att uthuset tidigare använts som bårhus och att där stod just en sådan där likvagn. Creepy!