söndag 22 april 2012

i sol och regn

V vaknade senare idag. Klockan var t.om. 6.50 då han tyckte det var dags att stiga upp. Men solen sken och vi var inte sena med att hitta på program. Eftersom facebook visade att mamma och pappa skulle till villan så tyckte vi att det var perfekt utflyktsmål.
Så 10 körde vi in på villavägen. Solen hade bytts ut mot moln som en timme senare byttes ut mot regn. Men det störde inte alls.
Pojkarna inspekterade gården efter vintern.
Fiskade på bryggan.
Kastade stenar.
Bongade fåglar.
Gick i skogen.
Kastade pil.
Och blötte ner sig.
Vilgot såg bl.a. sångsvan, knölsvan, tranor, måsar, gräsand och grågås. Han kan mer om fåglar den killen än jag kan jag meddela. Men den som lever lär! :)

Sen gjorde vi ett kort stop hos min mormor innan färden gick till famo i Pörtom. Där fick vi mat i magen och lekte lite till. Sen blev det dags för mig att säga hej då till dem för hela 3 nätter. Vilgot var inte speciellt förtjust i det, men kanske bra med lite träning att va från mamma ibland. Men han hade blivit sitt vanliga, glada jag igen efter en stund. Skönt. Den andra hann knappt säga hej då. Så olika, så olika....

Så nu ska jag packa ner mina grejer för 3 dagar i huvudstaden. Förutom möten ska jag bl.a hinna lunch med Anna och Linnea samt eventuellt lite shoppa. Inga skor denna gång har jag intalat mig. Blir nog bra det här. Bara jag kommer mig upp i tid imorgon.

Så, vi hörs från Hesa!




Inga kommentarer: