onsdag 1 augusti 2012

The Boss

Igår var det dags för min tredje konsert med Bruce Springsteen.
När jag och M träffades för cirka 12 år sedan märkte jag snabbt att mannen lyssnade nästan enbart på Bossen och kunde allt om allt när det gällde honom. Har tyckt att hans musik varit helt okej men har nu inte ansett mig vara nåt av hans större fans.
Dom två tidigare konserterna var riktigt bra.
Men igår.
Igår fick jag uppleva något som nog antagligen aldrig kommer att hända igen.
Konserten var alldeles strålande. Den var medryckande, fantastisk, unik och där var bra feelis.
Det hela började med att Bruce sjöng fem låtar i sin slitna, grå t-shirt medan största delen av publiken ännu inte ens anlänt. Han pratade, skojade och gick runt bland fansen.
Sedan när showen började var det magnifikt från början till slut. Showen var rekordlång, över 4 timmar. Men inte en gång önskade jag att den skulle vara slut. Visst gjorde det ont både i ben och fötter men strunt samma. Hela bandet var på ett strålande humör och levererade såväl klassiker och mera okända låtar som önskades av publiken.
Det enda som stör mig är att jag inte var i "piten" med Mannen. Han hade köat hela dagen och fanns i första raden. Där var stämningen om möjligt ännu bättre. Hade kommit mig in i området längst fram om jag kommit lite tidigare till stadion. Men så är det...
Hade också lite akku i telefonen så kunde inte filma eller fota så mycket.
Bilden är från överrasknings-framträdandet före själva keikkan. Har också lite filmer men måste föra över dem till datorn först.

Alla andra konserter jag sett går inte ens att jämföra med den här. Har svårt att tro att någonting kommer att toppa den här framöver också.
Jag blev frälst av Bruce och hans E-street band!

Den här videon visar en av höjdpunkterna för mig. Underbar låt och hans prat gjorde den bara mer känslosam!


Inga kommentarer: