lördag 4 augusti 2012

Vinden i brist på annat

Regnet fick igång min städariver och det var inte svårt att veta var jag sku börja. Tyvärr var jag så ivrig att jag inte tog några före foton men om ni väntar en dag eller max två kan jag visa er kaoset där jag började! :)
Men det var vinden som fick sig en omgång. Vilgot är en samlare av hög klass. ALLT sparas. Som exempel kan berättas att alla legolådor måste sparas. Ifallom... Suck... Nå idag fick jag bortkastat 2 påsar med "skräp". Och så omorganiserade jag en hel del.

Lite foton på det:
nya burkar ovanför skrivbordet...

nya lådo nere i hörnen. Dom öppna hyllorna blir bara råddiga och fulla med "viktiga saker". 

legolådor under sängen

fågeln fick han i somras av min morbror. och han älskar den
även om jag inte får den att passa in riktigt! ;
)

han har tydligen fått/köpt en och annan legoförpackning.

i aulan finns böcker och annat "gemensamt"

pelikenttä. Har försökt ha mattor här men dom blir bara bortflyttade...


lillebrors rum

där finns bara maskiner och bilar...

skåpet som rymmer MASSOR!

städat i nån minut

inga legobitar på golvet??

Tv hörnan uppe som ingen anävnder (än) för man ser inget i den minimala tv:n.

Blev så trött av att städa att jag inte orkade hämta kameran. så det blev suddiga telefonfoton.

1 kommentar:

Anna sa...

Det blev jättefint, speciellt i Vilgots rum :) Härligt att orka sig ut på nätet igen efter spydöden, till och med frukosten smakar! Tack igen för hjälpen :)