tisdag 25 juni 2013

gården

Här ska ni få ett annorlunda inlägg. Gick runt gården och fotade lite under kvällen. Förvänta er inga noggranna beskrivningar på växtligheten. För det kan jag inte. :) Och det jag sår blir ibland bra, ibland till ingenting. Men är väl heller inte så noga med att följa beskrivningarna! ;) Kommentera gärna!

Berta ligger lite här och där

köpte en tomatampel från YA. Den ser ut att ge finfin skörd.

lilja

pion

rabatt på framsidan med bl.a kärleksört.

Ingen aning vad detta är men den skyddar bra mot cykelvägen.
Barnen älskar slå ner "djungeln" på hösten. De blir 2,5 m höga...

klematisen växer mer på bredden än på höjden.
Borde man åtgärda detta på nåt vis? Mona Ö? :)

Det enda mannen och pojkarna kräver är massvis med ärter. 

Första gången jag försöker mig på squash. Ser ut att lyckas. 

tror aldrig på de där instruktionerna om ett frö på typ 5 cm.
halva påsen i! ;)

örtalådan

dom gamla rödvinbärsbuskarna ger alltid stor skörd. 

1 kommentar:

Johanna sa...

Fint! Snart kommer jag och njuter av grönskan!