fredag 23 maj 2014

gårdsterapi

När man egentligen är helt slut och borde städa inne är det ganska skönt att strunta i alla måsten, alla orättade skolarbeten och bara gå ut. Fick en grym kick av vädret och for och handlade både det ena och det andra. 
Jag tror det börjar ta sig... Men en sak tycks vi inte ha på vår sida ännu iaf. Gräset.... många bruna, torra fläckar som inte vill gro. Men iof springer det småfötter just på de ställena mest hela tiden. 

kommer ni ihåg att fina Mona planerade en rabatt åt mig för en tid sen...
Den börjar ta sig. Mycket som sticker upp ur jorden som inte syns så bra här ännu...
Trädet är nyinköpt. :)

på "lilla gården" finns mina liljor...




ville ha en till rabatt, mannen fixade snabbt. nu ska jag hämta lite växter från
en bekant.  Och jo jag vet att man inte ska ha rabatter vid björkar.
Men låt mig försöka...

gillar så dessa buskar...

...synd bara att de är bredvid vedförvaringsstället och pojkarnas vapengömmor.

hit ska ärterna imorgon...


hade en så fin vision på en örthylla. Men i verkligheten blev den inte alls som jag tänkt.
hoppas på att den ser bättre ut med örter i och på ett bättre ställe. 





2 kommentarer:

Anonym sa...

va bra ddet blir,mamm

Anonym sa...

va bra ddet blir,mamm