tisdag 2 november 2010

kameraköp

Ted spydde aldrig mer än den ena gången. Idag har de varit lite rastlösa men lite slöa. Imorn provar vi på dagis för att se om de orkar.
Tog en snabbtur till stan idag och inhandlade en ny kamera och ett par jumpabyxor. Pratade ganska länge med försäljaren om vilken sorts kamera jag ska ha och kom fram till att systemkameran nog inte är den rätta för mig just nu. Var lite intresserad av Canon G10 eller G11 men försäljaren mena att jag får en lika bra kamera i canon powershot sx200 is. Så det blev den till slut. få se nu då om jag blir nöjd. Provade lite ikväll men det tar nog sin tid innan man lär sig alla funktioner. Märkte åtminstone att jag ska ta bort datum och tid. Tänkte d sku va bra att ha men det lyser helt förskräckligt i mina ögon iaf.
Lite smakprover:


1 kommentar:

maria sa...

jo, ta absolut bort datum o tid! d lagras ändå "i" fotot, dvs i filen, så om du sparar dom på datorn så finns det alltid möjlighet att kolla upp om du av nån orsak behöver komma ihåg datum o tid! :) hoppas du får många fina stunder me din nya baby ;)