söndag 28 november 2010

Linda Susanna Felixson (f. Heikkilä)

Ok! 4 ja! vi kör.

De flesta av er känner ju mig ganska bra. Så det blir en liten genomgång och en del små obetydliga fakta som om mig! :) dom djupare tankarna lämnar vi till en annan gång.

Jag föddes kl. 3.25 den 29.10 1980. Hemma väntade två systrar på min ankomst. Annette som är född - 71 och Anne som är årgång 1974. Jag var en liten tjej som var sjuk mest hela tiden. Öroninflammationerna avlöste varann och jag varken gick upp i vikt normalt eller sov vidare bra. Men sisu fanns det i mig redan då. Jag var 9 månader då jag började gå. Sen dess har det varit full fart framåt.

ca. 1 år
I lågstadiet älskade jag att sjunga och kunde mer eller mindre halva psalmboken utantill efter några år i skolan. När jag kom hem gick jag ofta in till granntanten och vi höll varandra sällskap. Där förevisade jag givetvis alla sånger jag kunde. Att hänga med mina storasyster Nette var superskoj. Den andra systern kunde jag inte vara i samma rum med utan att vi slogs eller käftade emot varann. Vilken tur att det ändrades senare! :)

I högstadiet var jag en vanlig, osäker tonåring. Det här är nog den tid i mitt liv där jag trivts sämst. Men det blev mycket bättre att börja gymnasiet. Där blev jag mer självsäker och kunde njuta av tillvaron på ett annat sätt.Det var också under den här tiden jag var engagerad i mycket både i skolan men även utanför skolan.

konfirmand - 96 (syrrans flicka, min "lillasyster" Sandra gömd bakom blommorna)

På hösten -99 började jag Peffan och "livet" började. Jag var 19, hade just flyttat hemifrpn och världen låg framför mina fötter. På 4,5 år gjorde jag ALLT man kan som studerande. Studerade ibland, festade massor och var aktiv i både kör och annan föreningsverksamhet. Så här 10 år efter kan jag ännu också säga att det var : the best time of my life. :) Ni som var med under den tiden kan säkert hålla med.

Tack vare mitt aktiva föreningsliv lyckades jag ramla över ett jobb och tog ut pappren så fort jag kunde! Och sedan dess har jag varit en arbetande kvinna. På peffan hittade jag också min andra hälft som jag gifte mig med 2005. Exakt ett år senare kom Vilgot och två år efter det Ted. Så om jag gjort något efter "normerna" så är det ju giftermål och sen barnen med jämna mellanrum! :) Killarna är det största som hänt och jag skulle inte vilja leva en dag utan dem. Men även efter barnen har jag fortsatt med mina intressen. För tillfället är det fackföreningsarbete i den lokala lärarföreningen samt i Fsl: s fullmäktige. Jag tycker att det är intressant samtidigt som det är ett andningshål för mig att ibland komma bort från allt som har med städning, matlagning och jobb att göra.

Nu har jag fyllt 30 och inser att jag har ett mycket spännande liv framför mig ännu!
Det här var en liten presentation av mig och del 1 i denna serie! :)



Inga kommentarer: