lördag 14 januari 2012

hurtiga lördagen

V vaknade redan halv 7 så jag steg upp, satte eld i spisen, satte på en tvättmaskin och lade ner mig på soffan. Tänkte jag sku sova vidare lite medan V kollade tv. Men nej, upp kom en pigg lillebror. Så det var bara att masa sig upp ur soffan. Vi satte igång med att baka frukost semlor istället.

Vid 9 tiden fick vi en liten dam på besök som skulle tillbringa dagen med oss. Killarna skötte om och hämtade leksaker åt henne. På förmiddagen blev det en liten power walk med kärran i snön och så passade jag på att städa lite också. M for hem vid halv 4 och hade inte sagt ett knyst på hela dagen. Ja, hon pratade och skrattade men inte ens ett litet gnäll kom ur henne. Kunde sätta in en beställning på en sån! :)

Ted som tycks vara inne i en bak-fas ville baka mera så det blev en plåt med mockarutor. Efter lite mat i magen gick vi alla ut på gården och leka. Vi rutschade, grävde tunnlar och sprang med pulkor. :)

nu sover killarna och jag börjar känna mig ganska mör också.

Men sådana här trevliga lördagar kan vi nog ha fler av. Och låna små tjejer igen kan vi också! :)

Inga kommentarer: