lördag 12 maj 2012

Diagnos F32.I

Min vän Minna har i dagar gett ut en bok.
Här kan du beställa den.
Den handlar om hennes kamp mot depressionen.
Tyvärr kan jag ju inte ge en opartisk recension av boken eftersom hon står mig så nära. Men jag sträckläste den igår. Och jag önskade att den inte skulle ha tagit slut så fort. Den berörde och skrämde. Den beskrev hennes kamp och hennes ångest så bra.
Hon är så ärlig i boken och blottar sig själv oerhört. Men jag vet vad hon vill med boken. Hon vill lyfta upp något som man kanske av tradition inte pratar högt om. Hon vill visa och berätta och förhoppningsvis hjälpa andra.

Jag är så glad att jag läst boken. Jag är glad att hon valde att kämpa. Jag är glad att hon valde att dela med sig av sin berättelse.

Vill någon låna boken är det bara att fråga.

Tusen kramar till Minna!

Inga kommentarer: