tisdag 22 maj 2012

pollen i bollen

Jag har en gång tidigare lidit av pollenallergi. Men i år. I år kan jag helt plötsligt förstå hur jävligt det måste vara att vara pollenallergiker varje år.
Mina ögon kliar, är torra och jag går omkring och kisar.
Min näsa rinner och är täppt om vartannat.
Andningen är ytlig och jobbig.
Munnen är konstant torr och orken tryter.
Det här är inte alls trevligt. Jag hoppas det snart tar slut eller att mediciner börjar bita på.
Note to self : va lite snällare med Mannen den här årstiden. Han har ju det ändå 100 gånger värre!




1 kommentar:

maria sa...

jodu, det är inte kul så här års. för mig brukar det vara några veckor på våren och sen är jag så gott som symptomfri fram till hösten när gråbon börjar växa. så det blir två omgångar helvete för mig. detta är tyvärr första feberdagen för mig, så åtminstone en dag till hamnar jag nog vara riktigt på botten. och nya allergimediciner (nässpray och ögondroppar) får jag tidigast på fredag, kanske först på måndag, så allergibesvären lär nog inte försvinna ännu på en stund.
men ändå längtar jag varje vinter efter våren och sommaren :D
hoppas du snart känner dig bättre!