lördag 24 november 2012

2 eller 7...

Det är väl ingen hemlighet att jag alltid sagt att jag vill ha många barn. 
Hittills har det ju "bara" blivit två killar. Idag hade vi huset fullt. :) När dom var som flest så var det 4 killar och 3 tjejer. Erkänner att det väl nog var lite för många för att man skulle känna att så här vill ha man ha det varje dag! ;) 
Men barnen hade kompisar hela dagen. De har lekt, lekt, lekt och lekt. De har skrattat, gråtit lite, ätit och sprungit sig svettiga. De somnade utmattade med ett leende på läpparna. Ted undrade när han kan låna dom igen. För han vill så gärna ha en eller flera lillasystrar! 
Själv njöt jag av att få gosa och leka med tjejerna. Att få sitta med en nyvaknad 1-åring i famnen som var så varm och go. Att få paja om dom fina lockarna hos "nästan 3-åringen". Att veta att deras underbara mamma slet på och att jag kanske gjorde hennes dag lite lättare. Att få kunna hjälpa när man verkligen vill. Och njuter av det. 
Och det där att få en annan fin vän på besök med sin fina son och servera både mellanmål, kaffe och middag ur tomma intet! Alla var nöjda och glada. 
Jag gör om det vilken dag som helst. 
Men nu är det ganska skönt att sitta i tystnaden i soffan med en kall och irritera sig lite på Sylvia i så mycket bättre. 


3 kommentarer:

Anna sa...

Tack för igår och för all traktering :) L somnade i bilen, gott betyg eftersom det i princip ALDRIG händer!

Carolina sa...

En stor kram från morgon pigga tjejer! Alla barn somna sött före Kl 9 och vi irriterade oss på samma Sylvia... Tack än en gång till en fenomenal barnvakt!

Linda sa...

Kram på er tjejer och tack själv! :)
<3