torsdag 9 maj 2013

the keikka

Har ju sett ett antal konserter med Mr Springsteen under de år jag tillbringat med kära mannen. Igår var vi till Åbo. Vi kom fram ganska sent och hade inga förhoppningar om speciellt bra platser nere på golvet. Men eftersom det var inomhus i en relativt liten hall så såg vi ändå riktigt bra. vi var t.om. riktigt nära ibland när Bruce sprang omkring på olika scener. 
Hade inga störra förutfattade meningar eftersom det alltid varit SÅ bra. Och visst levererade Bruce och E-street band igen. Den här konserten  var intimare, kortare men minst lika intensiv som de tidigare. Det var en del okända låtar för mig men det gav mig tid att studera musikerna i bandet och njuta av deras skicklighet. Jag är så imponerad av alla som stod på scenen. Från de kändaste gitarristerna till kören, brass-avdelningen och alla små instrument som användes under kvällen. 
Bruce himself var glad och gav järnet precis som förr. (även om han var aningen rundare om magen än förra gången! ;) ) Nu som då hällde han några nävar is innanför skjortan och så körde han vidare. Otroligt hur han orkar. 


För övrigt gick resan mest ut på att sitta i bil. Men det passade mig bra som lyckats dra på mig en ordentlig förkylning. Det har också Vilgot så få se om vi ligger under täcket i helgen.
Lillebror däremot hade en liten närkamp med några stenar och ser aningen blåslagen ut. Misstänker att det ser ännu värre ut imorn! Men sånt händer. ;)

aningen blå-röd-sönderskrapad lillebror














Inga kommentarer: