torsdag 9 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Här finns det väl hur många saker som helst att välja. Vem är mer kritisk mot ens vanor än en själv?
Kunde välja mitt beroende av chips. Eller min vana med många koppar kaffe på dagen. Eller det att jag alltid vill ha rätt. Eller kanske att läsa allt för länge på kvällarna. Men jag väljer ändå mitt beroende av sociala medier och internet. Jag vet... Löjligt. Men om jag har telefon tillgänglig eller Ipaden eller datorn så kan jag inte låta bli att kolla Facebook, Instagram, Twitter, bloggar, mailen eller alla nätversioner av tidningar. Eller varför inte resor, möbler, musik, böcker eller annat som faller mig in...
En världslig sak som en viss Karlsson skulle säga. Men något som jag irriterar mig på hos mig själv.

Inga kommentarer: