torsdag 25 juni 2015

fredag i Köpenhamn

sorry, ni fick vänta lite på sista uppdateringen om resan. Men vi är så upptagna av att leva livet och ha sommarlov. :)

På morgonen tog vi bussen in till centrum från vårt hotell som låg en bit utanför. Det var riktigt varmt och skönt med sol.

¨
Vi inledde med Guinness världsrekords museum. Det var ganska lustigt nog, och vi fick ha hela stället för oss själva. :)

Världens dyraste ben... Ronaldos ben är värda en och annan slant tydligen.

Reaktionsspel. (Jag vann givetvis. ;) )

Ted hittade en som gillade kaka...

Sen gick vi mot Nyhavn. Och där blev det hotdog paus.

Just då råkade dessa marschera förbi.

Vi gick en hel del i butiker på Ströget och runt omkring. Men till sist orkade killarna inte mer och vi satte oss på en guidad båttur. Vi fick vila fötterna och ändå se en del av staden.

Vi satte oss längst fram och den stackars guiden gav oss nog en och annan blick under den timmes långa turen. Vi kan ju säga som så att våra barn inte satt tysta och stilla hela tiden. ;)

Lilla sjöjungfrun såg vi också.

Sedan var det dags att söka sig mot flygfältet och lämna tillbaka bilen. Vi tog en tur i Tax Free utan att egentligen kolla på klockan. Och plötsligt skulle vi gå på planet. Så en rask promenad genom hela halva flygfältet fick vi ta. Men vi hann med! Sedan körde vi ännu hem från Hesa på natten och det var det! Sommarens stora resa var gjord.

Summa summarum kan jag säga att alla med Lego tokiga barn absolut ska resa till Danmark och Legoland. Allt utöver vi fick se var en bonus.