fredag 18 oktober 2013

höstlov hemma

Vårt höstlov skulle egentligen firas i Helsingfors. Men så blev det inte.
Är så glad för det.
Har fått ta det lugnt. Har fått slappa. Har fått umgås med mina barn. Har fått jobba lite extra. Har fått föra barnen till famo för helgmys med Hesa-kusinerna. Vilket betyder att det blev en helg hemma utan barn. Missförstå mig inte. Jag älskar mina barn. Men åh, vad jag ibland uppskattar lugnet. Ingen som kryper upp i sängen och stjäl min dyna. Ingen som frågar där efter 6 på morgonen "är det morgon nu?"
Imorgon ska jag skura nedre våningen. Det behövs. Och då ska ingen avbryta mig för att de är törstiga, hungriga eller behöver hjälp med utekläder. Ingen som slåss eller gråter. Bara jag, dammsugaren, moppen och bra musik som dånar i huset.
Sen tror jag att det blir en blodig lördagsbiff.
Och på söndag invaderas huset av en massa fina kvinnor. Då ska vi se på fina magnetsmycken! :)



Inga kommentarer: