torsdag 24 oktober 2013

Mörkergnäll

Mörkret och regnet förde med sig en massa gnäll. Trötta barn och en trött mamma. Jag önskar nästan att snön kunde komma nu. Vem vill gå ut i regn och rusk och kolsvarta kvällar?
Jag älskar brasan, tända ljus och myser inne. Men detta väder är nog det värsta med hösten.
Intensiva veckor bakom med mycket jobb, mycket fackligt och många fler arbetstimmar än normalt sätter sina spår. Dagisstriden tär på krafter och påverkar nattsömnen.

MEN jag klagar egentligen inte. För det är under press jag ändå lyckas prestera som bäst. Det är det här jag gillar. Jag älskar mitt jobb. Jag gillar verkligen att kunna vara med och påverka och slåss. Det är det här som känns rätt.

Imorgon blir det middag med goda vänner och det ska bli både roligt och en behövlig paus...sen blir det väl att belöna barnen med simhallsbesök i nåt skede. Och massor med mys med dom små. Jag ska ladda batterierna för en ny vecka med nya utmaningar. 

Inga kommentarer: