måndag 16 juni 2008

sjuklingar


ja helgen har ju varit allt annat än vad vi väntat oss. Natten till lördag hade V jättehög feber och grät mest hela tiden. Kl. 8 stod vi i läkarkö och fick öroninflammation konstaterad. Dessutom fick vi uppleva falsk krupp. Medicineringen påbörjades och febern höll sig mellan 38 och 39 hela dagen. Stackarn orka inte ens öppna sina paket. Men den närmaste familjen kom för att fira 2 åringen lite. Han piggna till och orka faktist leka lite med sina grejer. halv 7 tog krafterna slut och han däcka i famnen. Sov någorlunda under natten. Själv var jag så sjuk i halsen och täppt i näsan att jag ändå hade svårt att sova. Febern fortsatte ännu igår och hostandet tilltog. Inatt har han hostat så han spytt ner sängen tre gånger. Vi vaka mellan 1 och 4. Det börjar kännas att man inte sovit på 4 nätter. Men idag verkar febern iaf ha sjunkit och jag hoppas att min flunssa också ska börja ge med sig.

Igår var jag dessutom på konfirmationskalas ensam. Mannen fick stanna hemma med gullungen.
Idag blir det nog bara att fylla på kylskåpet och ladda upp lite krafter. Till onsdag hoppas jag vi är bra. Då tänkte nämligen mannen och jag fira bröllopsdag ute på restaurang.

Födelsedagspresenter:
* tågbana
* batteridrivet tåg till banan
* stor grävmaskin för sandlådan (som nu är för liten)
* traktor med släp ( att sitta och köra på, cykelmodell)
* 2 böcker
* kläder, kalsonger
* handduk

bilder kommer väl småningom...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Vilgot på födelsedagen!! :) Hoppas han blivit frisk och att ni snart kommer ner söderut på besök!! kramar från Helsingfors