måndag 15 december 2008

helgen


Begravningen var tung men fin. Prästen pratade så fint både i kyrkan och efteråt på minnesstunden. Vi kusinflickor sjöng två sånger och så hade jag blivit ombedd att läsa upp mina minnen jag skrev ner här på bloggen samma dag han dog. Sången klarade jag av men när jag skulle läsa kom tårarna. Men som prästen nämnde så är det tillåtet att sörja, nästan så att man måste tillåta sig själv att sörja och det får både märkas och kännas. Hela 197 inbetalningar hade gjorts i hans namn. Otroligt. Visar på hur omtyckt han var.


Ted var jätteduktig hela dagen och Vilgot hade haft det bra hos famo. På kvällen kom famo och hundarna med hem till oss så att M sku ha hjälp på lördag och söndag. På lördag morgon var det nämligen dags att plocka upp blivande bruden Lina för att fira hennes möhippa.


Dagen var lyckad och roligt verkade alla att ha. Hon fick lussa för oss, vi jumppade lite och hon fick en lektion i pole dancing på Lady Pink. :) Senare blev det bastu och partaj för hela slanten.



Allt hade gått bra med Ted. V har sina utbrott men de får man bara kämpa genom nu just. När jag kom hem strax före halv 3 på natten satt han i soffan och sa Hej mamma. Då vägrade han sova. suck... nå 10 min senare sov han sött i egen säng. En moders magiska hand? :)

Mådde helt bra igår även om man var lite extra trött.

Idag har vi röjt upp och fixat här hemma. Nu just kaklas det i badrummet så vi ska få julbastu även iår.

Gjorde ett nytt försök med mumin pepparkakshuset men icke. Det lyckades inte med glasyr som lim heller. Nu ger jag upp. I år blir det inget pepparkakshus. inte ens ett vanligt. Mitt tålamod med dom är slut för i år.

Inga kommentarer: