måndag 1 december 2008

Morfar Erik är borta


Jill Jonssons vackra Kärleken är spelar i bakgrunden och tårarna rinner på min kind. Min kära morfar somnade in inatt. Det var ju väntat men känns ändå. :(


Nu får man bara komma ihåg alla de fina minnen man har.


Jag minns alla somrar jag varit med moffa och mommo.

Jag minns alla fiskeresor vi gjort.

Jag minns hur han alltid hade ett leende på läpparna och var glad.

Jag minns hur han försökte fuska när vi spelade kort.

Jag minns hur hans händer såg ut och doftade efter jobbet i växthuset.

Jag minns en födelsedag när han körde 100 km i regn och rusk för att överraska mig.


Det finns som tur är många fina minnen.

Idag tänder jag ett ljus för min kära morfar Erik och tänker på mommo och alla andra nära och kära.

3 kommentarer:

Kiika sa...

Beklagar sorgen.

Anonym sa...

Många varma tankar till dig! Tur att minnena alltid finns kvar, dem kan man plocka fram då det blir som tyngst. Miste min mommo för snart 5 år sedan, och då och då dyker tankar och minnen upp, och det är alltid fina och glada minnen.

Trollmamman

Anonym sa...

Beklagar... Min morfar gick bort 10 dagar efter att vår första dotter föddes. När han sett henne var han klar att dö som han själv uttryckte det... Fastän det snart är sju år sen saknar jag honom lika mycket.

Pia, Blendas mamma