torsdag 11 december 2008

liten blir stor

mitt nyfödd skrutt är inte så litet och hjälplöst längre. Han svänger sig från rygg till sida, han greppar tag i saker och han pratar och skrattar för fullt. Han har också slutat sova den sista tuppluren på kvällen. Så nu är det tre sovstunder om dagen som gäller. Hjälp vad tiden går fort.
Idag var vi på babymassage han och jag på fm. Vilgot fick vara med moffa. Sen var vi ännu på lite ärenden. Bland annat inhandlades modeller till ett mumin pepparkakshus. Medan pojkarna sov kavlades degen ut och alla bitar gräddades. Så långt allt bra. Men efter det började H*vetet. Jag brände mig på sockret, bitarna passade inte ihop och jag hade åtminstone 3 händer för lite. Sen rasade hela huset och gick i småbitar. Suck. Tar nya tag nästa vecka tror jag. Men då tänker jag limma fast bitarna med lim. Det får bli ett icke ätbart hus denna jul.

Inga kommentarer: