fredag 19 december 2008

julen närmar sig

Huset är städat och helgen kan börja. Kokar fudge som bäst och ser fram emot lite gott så här till jul. :)
Nästa vecka blir det att städa lite till och sen bara njuta tillsammans. Granen får vi förhoppningsvis klädd i helgen.

Vilgot var sista dagen på dagis idag före jul. Han hade lagat en så fin ängel.

Imorgon får vi tillbringa dagen ensamma jag och pojkarna. Mannen har julfest på morgonen och sedan ska de och fira den blivande brudgummen. Mommo erbjöd sig att ta Vilgot. Har inte bestämt mig ännu hur vi gör. Tycker hon borde få lugna ner sig lite också efter allt de senaste månaderna.

Testade en liten mängd välling igår på Ted. Inget skrik så kanske vi vågar öka mängden ikväll. Tänker inte ha brått med att introducera potatis men eftersom han tar flaskan så bra tänkte vi pröva på välling. Har de senaste nätterna inte haft en aning om när han ätit för det börjar bli så automatiskt. Det betyder också att han mest i vår säng. Så inatt tvingade jag mig själv att sitta och mata. Han var vaken 12 och halv 3. Halv 4 var han lite pruttig men somna snabbt om ända till 7. Han sov gott i egen säng däremellan. Duktig pojke. Ska försöka fortsätta så nu bara jag orkar. Tog just en liten tupplur bredvid Vilgot. skönt... :)

Inga kommentarer: