fredag 26 mars 2010

bildproblem

Ted, Ilona, Emmiina (grannflickorna) och Vilgot framför tv:n.

Har nu i några år haft en hp photosmart kamera. Har väl varit helt nöjd med den för det mesta men inombords önskar jag mig verkligen en ny kamera. ( vink, vink fyller ju jämt om ca 7 mån:) )

Men till problemet: har alltid använt hp:s program att överföra och redigera bilderna på datorn. Men till min stora förvåning kan jag inte göra det med min nya, fina dator. Antagligen för att den har för nytt, fint program. Eller? Jag har windows 7 och enligt hp:s hemsidor kan jag inte ladda ner programmet med den versionen. Kan det stämma? (mårten el mats kanske vet? ) är alltså windows versionen för ny?

Nå i vilket fall som helst får jag/ni nöja er med oredigerade foton för tillfället. Måste väl ladda ner picasa då istället. Har nog provat det tidigare också men gick tillbaka till hp som jag var van vid.
Sen till sist ännu en fråga som kan vara lite svår att svara på om detta problem gäller alla.
EN när och kär vän som brukar kommentera ibland har svårt att få det att funka. nu hade hon försökt flera gånger och misslyckats varje gång. Har ni alla svårt att kommentera? Och om ni har det kan ni ju förståss inte svara... hmm.. Hittar inget konstigt i inställningarna heller... har iaf vant mig vid att inte ha några kommentarer... :)

Som avslut på en lång, tung dag lite bilder.

Solstrålen i solen

åskmolnet på väg på skuggteater. Men söt och tuff i sina kläder iaf! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

JEPP DET gick

Anonym sa...

det var ju jaa det där
Anne

Anonym sa...

Jag har också haft problem då jag sku kommentera en gång... får se om det lyckas nu(och vilken fin tröja Vilgot har, passar så bra på honom :-) )
Anni

Anonym sa...

Inga problem med kommentarer för min del :)

Anna R