torsdag 18 mars 2010

ny dator

igår lyckades nån av de fyrfotade vännerna få ner datorn i golvet. skärmen såg ut som en krossad spegel på insidan. For idag till försäkringsbolaget och fick bra service. fick utbetalt pengar för en motsvarande ny minus självrisken då förståss. Gick till multitronic och kom ut med en ny dator under armen. ibland går det smidigt... :) Fick dessutom överfört det som fanns på gamla datorn med att koppla ihop den med gamla dataskärmen uppe och kunde då kopiera över bilder och sånt. tur att hårddisken inte gick sönder i fallet!

Nu ska ju allt återinstalleras men det får ta den tid det tar. Har iaf nätet. Ska se när jag får installerat så jag kan överföra och redigera bilder ordentligt...

Det verkar som om Ted iaf får en släng av magsjukan. Han var riktigt olycklig inatt och nu har han lite feber. få se om han ska spy ännu idag. blev iaf att avboka min frissatid imorgon. Kan ju inte ha nån att sköta en liten spyttare ensam. Förhoppningsvis får jag en ny tid snart. Ska ringa dit igen imorgon och prata med frissan min. Hoppas bara att jag kan fara på vårmöte och fest imorgon kväll. Killarna sku fara till Pörtom och övernatta imorgon men det får väl nog vänta ännu ifall han börjar spy.

Inga kommentarer: