fredag 12 mars 2010

Kreativ blogg

Nu är det äntligen dags att svara på utmaningarna jag fått. Jag har fått en av Kiika (http://ulrica-somelittlethings.blogspot.com ) och en av Johanna ( www.johannah.ratata.fi). Man ska skriva 7 saker om sig själv samt ge den vidare. Men jag tycker den har snurrat på de flesta bloggar så det får räcka med att utmana syrran. (hur får jag länkat utan att behöva skriva ut hela adressen i texten? )

nå men här kommer mina fina avslöjanden.

1. Är beroende av chips. Har i många omgångar försökt sluta eller minska i men det tycks vara stört omöjligt.

2. Älskar varma duschar. Kunde spendera lång tid i duschen om det inte vore så oekologiskt och oekonomiskt.

3. I lågstadiet blev jag inknuffad på pojkarnas wc och när jag kom ut såg en lärare mig. Blev kallad på "puhuttelu" eftersom jag bröt mot reglerna. Känner mig fortfarande missförstådd eftersom ingen trodde mig! :) ( Och varför hade man regler som att man under INGA omständigheter fick gå in i det motsatta könets wc? )

4. En diskussion under en sitz ledde mig till det jobb jag nu har. Gjorde tydligen ett gott intryck med min lila halare! :)

5. Läser alltid ut en bok, även om den är dålig. Kan ju inte sluta ifall den helt plötsligt sku bli bra...Efteråt lovar jag alltid mig själv att aldrig mera fortsätta läsa på en bok som verkligen är dålig.

6. Är livrädd för humlor, bins och getingar.

7. Är och har alltid varit mörkrädd.

Inga kommentarer: