tisdag 6 september 2011

vad ska man tro?

nu vet jag inte om samtalet med läkaren idag lugnade ner mig eller gjorde mig mera orolig...
Blodproverna visade normala värden, herpes provet ur munnen var negativt, pricktesterna visade inget. Läkaren sade dessutom att hon träffat många patienter men ingen med det här problemet. Hon sa också att hon tänkt mycket på oss under veckan och vet faktist inte riktigt vad vi ska göra. Hon ville att vi skulle pröva en antibiotika kur eftersom svaret på om det finns herpes antikroppar i blodet inte ännu kommit. Sen blir det ny telefontid om en vecka. Hon var bekymrad. Hon sa att det eventuellt blir en remiss till barnpoli. Ja, men är det 3 månaders kö dit också? Och vad vet dom som ingen hittills vetat? Var ska det här sluta?

Det enda jag får trösta mig med är att han ju annars är pigg och frisk. De har ännu inte hittat nåt allvarligt. Han har vant sig med blåsorna och klagar inte lika mycket. (är det en positiv sak?)

Jag vet inte... Något gnager inom mig. Oron gräver ett hål i mig. Jag behöver få ett svar och jag vill att mitt barn ska sluta lida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram! h. Anni