onsdag 8 februari 2012

dagens hurtbulle

Någon hade gjort vädergudarna glada för vi hade utedag på Öjberget idag hela skolan. Strålande väder, härliga elever och glada lärare.

Lunkade fram genom skidspåren med ovallade, bakhala skidor. Men fick iaf ihop 7.5 km. inte illa för en sån som jag. (som egentligen inte tycker om att skida....) Blev antagligen förgiftad av den friska luften och istället för att falla ihop på soffan gjorde vi mumsiga, hemgjorda burgare till mat. Och som killarna åt.... Slog till och gjorde egen coleslaw också. kunde ha ätit bara den jag! :)

Sedan fortsatte vi med att åka och skrinna, Vilgot och jag. Och det börjar verkligen likna skrinning nu. Gullungen har blivit så duktig och stor...

Efter bastu och kvällsaga kan jag meddela att det inte finns mycket krut kvar i kroppen. Och jag känner också hur "limin" jag kommer att vara imorn.

Inga kommentarer: